IXON introduceert next level security met de lancering van de SecureEdge Pro gateway

| 1 min. leestijd | Auteur:

IXON kondigt met trots hun nieuwe edge gateway aan: de SecureEdge Pro Deze geavanceerde edge gateway maakt het voor machinebouwers eenvoudiger en veiliger dan ooit om verbonden te blijven met hun machines en klanten.

IXON_Routers_V02De SecureEdge Pro gateway maakt deel uit van IXON's uitgebreide industriële IoT oplossing voor machinebouwers, bestaande uit een cloud platform, geïntegreerde remote access hardware en een reeks apps die waarde toevoegen. Met deze oplossing biedt IXON machinebouwers een veilige, betrouwbare en gebruiksvriendelijke manier om verbonden te blijven met hun machines en klanten gedurende de gehele levenscyclus van de machine en tegelijkertijd hun productieprocessen te optimaliseren.

IXON legt de lat voor veilige machineconnectiviteit hoger met de introductie van de SecureEdge Pro gateway. Netwerksegmentatie is een van de beste maatregelen om de veiligheid in de fabriek naar een hoger niveau te tillen. Daarom ondersteunt de SecureEdge Pro gateway de fysieke scheiding van het fabrieksnetwerk van het internet via een specifieke OT-poort. De edge gateway voldoet ook aan de IEC 62443-norm.

De SecureEdge Pro gateway biedt edge computing mogelijkheden voor bijvoorbeeld real-time analytics en machine learning doeleinden. De edge gateway ondersteunt het gebruik van Docker containers. Via the IXON Marketplace zijn 10+ Docker apps beschikbaar voor installatie, waardoor het voor machinebouwers eenvoudig wordt om lokaal intelligentie aan hun machines toe te voegen.

Docker apps overview

Daarnaast biedt de SecureEdge Pro gateway een gebruiksvriendelijk touchscreen waarmee gebruikers snel toegang hebben tot veelgebruikte instellingen en hun machineverbindingen in realtime kunnen controleren. De SecureEdge Pro gateway heeft een compact, industrieel ontwerp dat geschikt is voor DIN-railmontage en zorgt voor een eenvoudige installatie en efficiënte set-up.

De SecureEdge Pro gateway is verkrijgbaar in vier varianten: Ethernet, 4G/LTE, Wi-Fi en een combinatie van deze opties.

Posted: 27-5-2024 16:38:24 by Sharon Scheepers | with 0 comments